برنامه کوهپیمایی و شب مانی گروه کوهنوردی جمشید، آبشار هفت آسیاب،۹۵/۱/۲۶،۲۷

سرقدم : الماس جوهری

عقب دار : همایون ابراهیمی

وسیله نقلیه : عمومی

طبق برنامه ریزی قبلی قرار شد رأس ساعت ۱۴ عصر روز پنج شنبه مورخ ۹۵/۰۱/۲۶ در درب ورودی استادیوم تختی حضور به هم رسانیم، رأس ساعت همه ی اعضای شرکت کننده در محل حاضر و دقایقی بعد با سوار شدن بر مینی بوس، ایلام را به سمت روستای مرادآباد واقع در شهرستان دره شهر ترک کردیم، نکته قابل توجه در این برنامه، بارش شدید باران بود که طبق پیش بینی وضع هوا تا روز شنبه ادامه پیدا می کرد،اما بارش شدید باران خللی در اراده ی اعضا برای اجرای برنامه ایجاد نکرد وهمه ی تیم شرکت کننده تدابیر لازم را برای اجرای یک برنامه عالی زیر باران دیده بودند.ساعت حدود ۱۷ عصر در روستای مرادآباد از مینی بوس پیاده ،ومهیای حرکت به سمت کبیرکوه زیبا شدیم.نکته قابل ذکر مهمان نوازی مردم خوب مرادآباد بود که اصرار به ماندن ما در منازلشان تا قطع بارش داشتند، اما ما بنا به تصمیم و قصدی که داشتیم باید به سوی مقصد از پیش تعیین شده حرکت میکردیم، پس از جمع و جور کردن کوله ها با سوت سرپرست برنامه در صفی منظم حرکت به سمت کبیرکوه و محل شب مانی را آغاز کردیم،باران همچنان ادامه داشت و ما ضمن حرکت، از مناظر طبیعی و طبیعت بکر منطقه که دلالت بر وجود خالقی زیبا و قابل ستایش می نمود لذت می بردیم،پس از سه ساعت کوهپیمایی در شیبی ملایم به دامنه ی زیبای کبیرکوه رسیدیم و در کنار دیواره ای سنگی اقدام به برپایی کمپ نمودیم ، پس از صرف شام و گپ و گفت اعضای تیم به استراحت در چادرها پرداختیم تا صبح روز بعد با نشاط بیشتر ادامه برنامه را به اتمام برسانیم، بیداری صبح زود در کوهستان صفای دیگری دارد، مناظر چشم نواز و بدیع وصرف صبحانه در میان این همه زیبایی حس غیر قابل توصیفی است، پس از جمع کردن چادرها و وسایل به سمت آبشار به راه افتادیم، بعد از یک ساعت پیاده روی در غاری که ما را از قرار گرفتن در معرض بارش باران حفظ می کرد،نهار را در محیطی سرشار از صفا و صمیمیت، صرف نموده و به سمت آبشار به راه افتادیم، پس از ۱۵ دقیقه چشم انداز آبشار زیبای هفت آسیاب از دور نمایان شد، زیبایی منظره به حدی بود که ناخودآگاه انسان را به تحسین خالق هستی وا می داشت، آبشار هفت آسیاب به مثال تابلویی منحصر به فرد بود که گوشه ای از عظمت پروردگار را به نمایش می گذاشت، پس از اتمام برنامه به روستای مرادآباد برگشتیم و باران همچنان ادامه داشت،در برگشت اهالی خونگرم مرادآباد به گرمی از ما استقبال کردند و ما را به منازلشان دعوت نموده تا لباس های خیس را عوض کنیم،که جا دارد از مهمان نوازی این عزیزان تشکر کنیم.به این ترتیب یکی از زیباترین برنامه های شب مانی به پایان رسید.به امید صعود و برنامه ای دیگر….

درباره نویسنده

166مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

چهار × = 20

تمام حقوق این سایت برای © 2019 گروه كوهنوردي جمشيد. محفوظ است.